Laatst hebben we je enkele tips gegeven om je rijschool prominenter in de zoekresultaten van Google of Bing te krijgen. Maar je rijschool is natuurlijk méér dan je website. In dit artikel geven we je een paar tips om je rijschool te promoten. Welke van deze slimme tips gebruik je zelf al?

Tips om je rijschool te promoten

Promotietips voor je rijschool (foto: Unsplash)

1. Leerling werft leerling

Jouw leerlingen of cursisten zijn je beste ambassadeurs. Als je niets doet om je leerlingen nieuwe klanten aan te laten brengen, loop je zeker kansen mis. Bedenk een actie waarbij je leerlingen een gratis rijles of een korting krijgen, als ze een nieuwe leerling aanbrengen.

2. Vraag actief om recensies

Recensies zijn ook een vorm van mond-tot-mondreclame. Ga maar na: ook jij kijkt naar de recensies voordat je iets koopt dat enige waarde vertegenwoordigt. Als er online geen of weinig recensies van een rijschool te vinden zijn, dan is dat geen goed signaal. Maak er daarom werk van elke leerling na afloop van de rijopleiding te vragen om een recensie. Via Google, via sociale media of via een externe dienst als Trustpilot.

3. Foto’s van geslaagde leerlingen

Bij veel rijscholen zijn dit de foto’s die je het vaakst voorbij ziet komen op hun socialmedia-accounts. Foto’s van blije, geslaagde leerlingen. De meeste impact haal je uit zo’n foto door die met de mobiel van je leerling te maken en hem of haar te vragen jouw rijschool op social media te taggen. Dan zien alle vrienden van je leerling de foto ook.

Mocht dat niet lukken, vraag dan in ieder geval of je de leerling mag taggen, zodat de foto ook op zijn of haar tijdlijn kan verschijnen.

4. Proeflessen en proefpakketten

Een gratis proefles lijkt een mooie manier om je rijschool te promoten, maar beter kun je een proefpakket samenstellen tegen een aantrekkelijke korting. Zo voorkom je dat je gratis lessen weggeeft, maar heb je toch een leuk aanbod voor nieuwe klanten.

5. Plaats interessante updates op sociale media

Een groot deel van je doelgroep brengt dagelijks aanzienlijke tijd door op sociale media. Daar wil je dus ook aanwezig zijn. Dat lukt niet met alleen dienstmededelingen of foto’s van geslaagde leerlingen. Plaats af en toe ook eens een grappige foto van iets wat je onderweg meemaakt of stel een theorievraag bij een ingewikkelde verkeerssituatie. 

Zet polls in waar je kunt en geef regelmatig een inkijkje achter de schermen bij je rijschool. Dat hoeft je niet veel tijd te kosten, maar maakt jouw rijschool een stuk zichtbaarder en aantrekkelijker. Vergeet niet mensen of bedrijven te taggen voor meer bereik!